instytucje i kolektywy

Monika Kwaśniewska. Ramy spektaklu   

XXI Konfrontacje Teatralne w Lublinie

 

Teatr na walizkach. Rozmowa z Agrupación Señor Serrano   

 

Maryla Zielińska. Mikro reguła   

Komuna// Warszawa: „Mikro Teatr”

 

ciemny kontynent

Monika Świerkosz. Polityka dobra   

Stary Teatr w Krakowie: Triumf woli, reż. Monika Strzępka

 

>>> Marcin Kościelniak. Dobra zmiana w teatrze Strzępki/Demirskiego   

 

>>> Natalia Jakubowa. Wiedeń patrzy na Wschód   

Burgtheater w Wiedniu: Eiswind/Hidegszelek, reż. Árpád Schilling; Teatr Przesiedleńca w Kijowie: Wo ist Osten? Monolog Nr. 1/?e Cxi??, reż. Georg Genoux

 

bałkany

Przerwany spektakl. Z Tanją Miletić Oručević rozmawia Grzegorz Niziołek   

 

Katarzyna Tórz. Bałagan w mojej głowie   

56. MESS International Theatre Festival w Sarajewie oraz 50. Bitef Belgrade International Theatre Festival w Belgradzie

 

Jakub Papuczys. Odgrzebywania Hamleta   

Zagrebačko kazalište mladih: Hamlet, reż. Oliver Frljić

 

teatr robotniczy

Dorota Sosnowska. Jak robić teatr robotniczy? Brygada szlifierza Karhana w Teatrze Nowym (1949)   

 

postmedia

Magdalena Zamorska. Performans choreograficzny w kulturze postmedialnej   

 

Katarzyna Fazan. aktor między mediami   

 

Justyna Stasiowska. Plądrofonia by Ziółek   

 

wajda

Łucja Iwanczewska. „Nie oglądaj filmów Wajdy!”. Historie małe, krytyczne i alternatywne   

 

Marta Kufel. Piłat i inny mesjanizm negatywny   

 

repertuar

>>> Beata Guczalska. Courage dla Brechta    

Teatr Narodowy w Warszawie: Matka Courage i jej dzieci, reż. Michał Zadara

 

Tomasz Kowalski. Co nam po bece z Dmowskiego?   

Teatr Polski w Poznaniu: Myśli nowoczesnego Polaka. Roman Dmowski (nieautoryzowana biografia), reż. Grzegorz Laszuk

 

Jakub Papuczys. Opowieści (nie)stadionowe   

TR Warszawa: Piłkarze, reż. Małgorzata Wdowik

 

Zuzanna Berendt. Chcemy tylko wam pokazać, że świetnie śpiewamy   

Stary Teatr w Krakowie: Głód, reż. Aneta Groszyńska

 

Mateusz Chaberski. Kosmiczny seans hipnotyczny   

Stary Teatr w Krakowie: Kosmos, reż. Krzysztof Garbaczewski

 

Aleksandra Majewska. Gdzieś, czyli nigdzie   

Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Najgorszy człowiek na świecie, reż. Anna Smolar

 

Katarzyna Waligóra. Bryk z feminizmu   

Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi: Bang Bang, reż. Dominika Knapik

 

Beata Kustra. Prawda, fałsz, mistyfikacja   

Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach: Leni Riefenstahl. Epizody niepamięci, reż. Ewelina Marciniak

 

olimpiada

>>> Maryla Zielińska. Olimpijczycy   

Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, nurt główny

 

Stanisław Godlewski. Pole minowe dyskursu   

Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, nurt „Więcej niż teatr”

 

Marcin Bogucki. Dziady – projekt do naprawy   

Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, festiwal „Dziady. Recykling”

 

Paulina Rudź. Teatr (przez przypadek) Trzeci   

Olimpiada Teatralna „Świat miejscem prawdy” we Wrocławiu, nurt „Eastern Line”

 

festiwale

>>> Tomasz Fryzeł. Teatr nieufny   

9. Międzynarodowy Festiwal Boska Komedia w Krakowie

 

Katarzyna Waligóra. Spektakl­‍-film/film­‍-spektakl   

4. Międzynarodowy Festiwal Klasyki Światowej Nowa Klasyka Europy w Łodzi

 

Friederike Felbeck. Zacznij gotować, przepis zaraz będzie   

Impulse Festival w Düsseldorfie

 

Marta Kacwin­‍-Duman. Europy (pow)ody do radości   

25. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Divadelná Nitra

 

Martin Bernátek. Tropienie imion   

Idiom Festiwal w Pradze: This is Poland / To Polska właśnie

 

Beata Kustra. Nowy teatr, czyli…?   

3. Festiwal Nowego Teatru – 55. Rzeszowskie Spotkania Teatralne

 

opera

Łukasz Grabuś. W operze, bez oparów   

59. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

 

teatr w książkach

Diana Poskuta­‍-Włodek. Czytanie kulis   

Dorota Jarząbek­‍-Wasyl, Za kulisami. Narodziny przedstawienia w teatrze polskim XIX wiek, Kraków 2016