polska w budowie

>>> Małgorzata Dziewulska. Czego nie widać   

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie: Późna polskość. Formy narodowej tożsamości po 1989 roku, kuratorzy: Ewa Gorządek, Stach Szabłowski

 

Monika Kwaśniewska. „Bycie razem w oddzieleniu”. Inscenizowana partycypacja   

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie: Flaga nr 5

 

>>> Marcin Kościelniak. Wielka ludzka wędrówka   

 

PRL i przedstawienia

Zbigniew Majchrowski. „PRL. Przedstawienia”, czyli świat nieprzedstawiony   

Joanna Krakowska, PRL. Przedstawienia, Warszawa 2016

 

jarocki polityczny

Beata Guczalska. Polityk czy historiozof?   

 

Józef Opalski. Sen o jawnogrzesznicy (notatki)   

 

Małgorzata Dziewulska. Jerzego Jarockiego gra na dwie katedry   

 

sarhan

Tworzę totemy. Z François Sarhanem rozmawia Monika Pasiecznik   

 

Łukasz Grabuś. Muzyka jako kompozycja zachowań – prace François Sarhana w świetle narzędzi performatycznych   

 

artysta w pracy

Podkładanie minibomby. Z Pawłem Sakowiczem rozmawia Wojciech Klimczyk   

 

Pomiędzy. Z Romualdem Krężelem rozmawia Monika Kwaśniewska    

 

>>> Monika Kwaśniewska. Strategie odmowy   

Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu: Po linii najmniejszego oporu, reż. Romuald Krężel

 

Stanisław Godlewski. Teatr z ducha Paula Coelho   

Centrum Rezydencji Teatralnej SCENA ROBOCZA w Poznaniu: Żegnaj, Olimpio (Ostatnia Inwentaryzacja), Monica Duncan & Romuald Krężel & Emmilou Rößling

 

repertuar

Maryla Zielińska. Manifest wolnego artysty w psutym kraju   

Nowy Teatr w Warszawie, STUDIO teatrgaleria w Warszawie, Teatr Powszechny w Warszawie, TR Warszawa, Le Quai – Centre Dramatique National w Angers: Proces, reż. Krystian Lupa

 

>>> Ewa Guderian­‍-Czaplińska. Naród afektywny dwubiegunowy   

Teatr im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie: Listopad. Romans histeryczny z drugiej połowy XVIII wieku, reż. Tomasz Węgorzewski

 

Agata Łuksza. „O, nędzarz, kto takiej rozkoszy nie czuje”   

Komuna// Warszawa: Cezary idzie na wojnę, reż. Cezary Tomaszewski

 

Kinga Kurysia. Kalka/walka   

TR Warszawa: Moja walka, reż. Michał Borczuch

 

Rzeczywistość cholernie podobna do naszej. Z Tomaszem Śpiewakiem rozmawia Katarzyna Niedurny   

 

Dominika Bremer. Rewolucja nie zaczyna się na górze   

Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach: Rasputin, reż. Wiktor Rubin

 

Marta Bryś. Fantazja, która ocala   

TR Warszawa: Puppenhaus. Kuracja, reż. Jędrzej Piaskowski

 

Jakub Papuczys. O kibicu, którego nie było   

Teatr Żydowski im. Estery Rachel i Idy Kamińskich, Kibice, reż. Michał Buszewicz

 

Beata Kustra. Zabił czy ocalił – sam zdecyduj   

Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, Terror, rekonstrukcja procesu: Robert Talarczyk

 

taniec

Teresa Fazan. Ciała w czasie   

XVI Międzynarodowy Festiwal Ciało/Umysł w Warszawie

 

zagranica

Anna R. Burzyńska. Przekleństwa decyzyjności   

Festiwal Impulse w Kolonii

 

Katarzyna Tórz. Dyspozycje zwierciadła   

57. Biennale Sztuki w Wenecji

 

>>> Piotr Olkusz. Jaskinia artystów    

Théâtre Nanterre­‍-Amandiers: Noc kretów (Welcome de Caveland), reż. Philippe Quesne

 

Magdalena Hasiuk. Krople i kamień   

Odin Teatret: Wielkie miasta pod księżycem, reż. Eugenio Barba

 

festiwale

Joanna Targoń. Dialogu nie będzie?    

9. Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog – Wrocław

 

Olga Katafiasz. (Post)traumatyczne obrachunki   

Teatroteka Fest. Nowe Kadry Teatru w Warszawie

 

szekspir

W sprzecznościach nadzieja. Z Larsem Eidingerem rozmawia Thomas Irmer   

 

Aleksandra Kamińska. Książę i wiedźmy   

21. Festiwal Szekspirowski w Gdańsku

 

teatr w książkach

Wanda Świątkowska. Filmowy Szekspir – w echach i odbiciach   

Lustra i echa. Filmowe adaptacje dzieł Williama Shakespeare’a, red. Olga Katafiasz, Kraków 2017