Gruba i Głupia, Very Funny; fot. Dawid Linkowski/Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
  • Afropejskość
  • Hakowanie patriarchatu
  • Słodko śpiąca Europa

Didaskalia 177

październik 2023
  • Afropejskość
  • Hakowanie patriarchatu
  • Słodko śpiąca Europa

Spis treści

afropejskość

holzinger

otero

instytuowanie

teatr i historia

ukraina

  • Słodko śpiąca Europa albo trzy spektakle o wojnie

    Ewa Bal

    Narodowy Dramatyczny Teatr im. Iwana Franka w Iwano-Frankiwsku w Ukrainie: Dziady, reż. Maja Kleczewska; Fundacja CHÓR KOBIET; Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie; Maxim Gorki Theater; Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; SPRING Performing Arts Festival; Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur: Matki. Pieśń na czas wojny, reż. Marta Górnicka; Teatr Współczesny w Szczecinie: Powiem ci jutro, reż. Nina Khyzhna

  • Raz za razem

    Wiktoria Tabak

    Fundacja CHÓR KOBIET; Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie; Maxim Gorki Theater; Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; SPRING Performing Arts Festival; Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur: Matki. Pieśń na czas wojny, reż. Marta Górnicka

repertuar

  • Nie musisz kochać swojej pracy

    Agata Skrzypek

    Teraz Poliż: Seks, praca i marzenia, reż. Agnieszka Jakimiak

  • Bez rozdzierania szat

    Stanisław Godlewski

    Komuna Warszawa: Uroboros. Rewia na trzy aktorki, reż. Agata Koszulińska

  • Czas odkładania kamieni

    Dorota Ogrodzka

    Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie: Melodramat, reż. Anna Smolar

  • Ucieczka od działania

    Jan Karow

    Nowy Teatr w Warszawie: Przemiana, reż. Grzegorz Jaremko

  • Potrzeba Big Maca

    Katarzyna Niedurny

    Teatr Dramatyczny im. Gustawa Holoubka w Warszawie: Podwójny z frytkami, reż. Piotr Pacześniak

festiwale

taniec

  • Figura nieznana

    Michalina Spychała

    Muzeum Narodowe w Warszawie: Rzeźbiary, choreogr. Weronika Pelczyńska, Magda Fejdasz

  • Narodowe rzeźbiary

    Z Weroniką Pelczyńską i Magdą Fejdasz rozmawia Michalina Spychała

opera

zagranica

teatr w książkach

Poprzednie numery

Polski Theatre in the Underground, Crime and Punishment. Because of the Russian Crimes that We Cannot Understand; photo: Natalia Kabanow
  • Hacking Patriarchy
  • Access Intimacy
  • Dance as Memory Machine
Czytaj dalej

English Issue 2023

Katarzyna Żeglicka, Ustawka w brokacie; fot. Justyna Żądło. Katarzyna Żeglicka przechodzi przez masywne drewniane, stare drzwi. Jej strój jest błyszczący i bardzo kolorowy. Ma na sobie różowe spodnie, złote buty, zieloną tunikę z cekinami, Na głowie i ramionach ma granatowo-złotą pelerynkę, spod której rozciąga się długi tren w grube różowo-biało-zielone pasy. Lewą ręką trzyma klamkę otwartych na oścież drzwi.
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa
Czytaj dalej Didaskalia 178

Didaskalia 178

grudzień 2023
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia; fot. Krzysztof Bieliński
  • Tango jako maszyna pamięci
  • Autofikcje
  • InSzPer: praktykowanie feedbacku
Czytaj dalej Didaskalia 175/176

Didaskalia 175/176

czerwiec – sierpień 2023
Wrocławski Teatr Pantomimy, Niepokój przychodzi o zmierzchu
  • Fragmenty teorii feedbacku
  • 1989 non-fiction
  • Nowe słuchanie
Czytaj dalej Didaskalia 174

Didaskalia 174

kwiecień 2023