Katarzyna Żeglicka, Ustawka w brokacie; fot. Justyna Żądło. Katarzyna Żeglicka przechodzi przez masywne drewniane, stare drzwi. Jej strój jest błyszczący i bardzo kolorowy. Ma na sobie różowe spodnie, złote buty, zieloną tunikę z cekinami, Na głowie i ramionach ma granatowo-złotą pelerynkę, spod której rozciąga się długi tren w grube różowo-biało-zielone pasy. Lewą ręką trzyma klamkę otwartych na oścież drzwi.
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa

Didaskalia 178

grudzień 2023
  • Strefa Wolnosłowa
  • Kto mi daje prawo do bycia crip
  • Scena ballroomowa

Spis treści

żeglicka

feministyczne archiwum

instytuowanie

scena ballroomowa

strefa wolnosłowa

fosse

repertuar

  • Jak one to robią?

    Agata Skrzypek

    Teraz Poliż: Lesbian Sunset, reż. Olga Ciężkowska

  • Ave rave! Wyzwól się i tańcz!

    Julia Siwy

    Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi, Mój pierwszy rave, reż. Agnieszka Jakimiak, Mateusz Atman

  • Dojrzewanie, przemijanie

    Katarzyna Niedurny

    Komuna Warszawa: Dziewczyny, reż. Gosia Wdowik

  • W stronę dziecięcej wrażliwości

    Magdalena Figzał-Janikowska

    Teatr Zagłębia w Sosnowcu: Tajemniczy ogród, reż. Justyna Sobczyk

  • Jagny

    Alicja Stachulska

    Teatr Ludowy w Krakowie: Chłopi, reż. Remigiusz Brzyk; Chłopi, reż. DK Welchman, Hugh Welchman

  • Nie będziesz stała sama?

    Julia Tokarczyk

    Teatr im. Wilama Horzycy w Toruniu: Dzikie palmy, reż. Aleksandra Bielewicz

zagranica

  • Znikająca przyjaciółka

    Paweł Schreiber

    Thalia Theater w Hamburgu: Genialna przyjaciółka, reż. Ewelina Marciniak

  • Krajobrazy pozorne

    Zuzanna Berendt

    Studio Hrdinů w Pradze: Fatamorgana, choreogr. Paweł Sakowicz

  • Les Fanatiques

    Dorota Krzywicka-Kaindel

    MusikTheater an der Wien: Les Martyrs, reż. Cezary Tomaszewski

taniec

festiwale

teatr w książkach

Poprzednie numery

Polski Theatre in the Underground, Crime and Punishment. Because of the Russian Crimes that We Cannot Understand; photo: Natalia Kabanow
  • Hacking Patriarchy
  • Access Intimacy
  • Dance as Memory Machine
Czytaj dalej

English Issue 2023

Gruba i Głupia, Very Funny; fot. Dawid Linkowski/Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
  • Afropejskość
  • Hakowanie patriarchatu
  • Słodko śpiąca Europa
Czytaj dalej Didaskalia 177

Didaskalia 177

październik 2023
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach, Żywot i śmierć pana Hersha Libkina z Sacramento w stanie Kalifornia; fot. Krzysztof Bieliński
  • Tango jako maszyna pamięci
  • Autofikcje
  • InSzPer: praktykowanie feedbacku
Czytaj dalej Didaskalia 175/176

Didaskalia 175/176

czerwiec – sierpień 2023
Wrocławski Teatr Pantomimy, Niepokój przychodzi o zmierzchu
  • Fragmenty teorii feedbacku
  • 1989 non-fiction
  • Nowe słuchanie
Czytaj dalej Didaskalia 174

Didaskalia 174

kwiecień 2023